Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Gallo, Robert ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo nájsť vhodné riešenie školskej stavby v neľahkých podmienkach centra mesta Ostravy. Škola je umiestnená na hranici medzi mestom a krajinou.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Hůlová, Petra ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Řešení komplexu školských staveb v Ostravě -Černá louka. Dané území se nachází u řeky Ostravice. Celý komplex je tak řešen jako přechod a spojnice mezi městem a řekou. Jelikož řeka ve městě by měla býti prvkem, který člověka přitahuje a vyzývá jej k pobytu, odpočinutí a hrám. A proto je mým cílem takto přistupovat k řece Ostravici - vytvořit atraktivní nábřeží a přiblížit město k němu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Knežníková, Zuzana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Nosnou ideou práce je snaha o vytvorenie nadčasovej školy, ktorá by bola schopná flexibilne reagovať na neustále sa vyvíjajúci vzdelávací systém a meniace sa priestorové nároky. Filozofia je založená na princípe „otvorenej školy“. Škola ako významná verejná stavba má veľký potenciál pôsobiť ako katalyzátor v rámci komunity. Otvorená je jednak verejnosti, a to prostredníctvom zdieľaných funkcií (knižnica, telocvičňa, multifunkčná hala, umelecké a jazykové učebne...). Otvorenosť je však dôležitá aj v rámci školy ako takej. Školu je možné chápať ako malé spoločenstvo. A keďže každé spoločenstvo potrebuje verejný priestor ako platformu spoločných aktivít, aj škola môže mať vlastný verejný priestor vo forme centrálneho átria, ktoré funguje ako “piazza” a odohráva sa tu množstvo rôznorodých činností. Návrh organizácie školy je založený na schopnosti sociálnej integrácie, ktorá sa u detí formuluje postupne.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Liptáková, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zámerom a úlohou práce je nájsť takú formu, priestorové usporiadanie a funkčné vzťahy školy, ktoré by vyhovovali súčasným vyučovacím trendom a potrebám. Návrh by mal nájsť taký typ školy, ktorý by zapadol do tohto špecifického prostredia a riešil problémy v ňom. Škola na tomto mieste by mala byť solitérnou stavbou, tak aby podporovala celkový charakter prstenca. Princíp umiestnenia školy v centre mesta a zároveň zabezpečenie bezpečnosti a hlavne psychického pohodlia priviedlo návrh k myšlienke monobloku. Uzatvárajúceho a koncentrovaného sa do vnútra a fungujúceho jednotne ako architektonického organizmu. Návrh sa preto snaží pôsobiť navonok jednoducho a stroho - ochranne a vo vnútri ukrývať bezpečný ale zaujímavý školský život. Ideovo by sa mala zelená lúka dostať dovnútra školy. Umiestnenie sa nachádza medzi dvoma prostrediami, ktoré neoddeľuje, ale naopak sa snaží čo pokiaľ do najväčšej miery ich prepojenie v úrovni parteru. Nevytvára blokádu ale možnosť prechodu vo viacerých častiach. Verejné priestranstvo a mestská zeleň, ktoré boli na tomto mieste odobrané sa posúvajú do vyššej úrovne vegetačnej strechy parteru školy. Pôvodné otvorené mestské verejné priestranstvo je nahradené uzatvoreným parterom školy, ktoré však tvorí spoločný základ - platformu. Tento základ vytvára spoločenský poloverejný priestor, ktorý umožňuje voľný pohyb, stretávanie rôznych vekových skupín a tak vytvára akúsi sociálnu platformu pre všetky školy. Parter je pohľadovo otvorený do okolitej zelene čo podporuje kontinuitu priestoru. Túto myšlienku podporuje sklenená fasáda s drevenými tieniacimi lamelami. Merítko parteru sa odvíja od veľkosti zelene, tak aby drevené lamely pôsobili ako kmene stromov a pri pohľade von z budovy sa opticky strácali. Oproti ľahkému základu sa stavia do kontrastu ťažká betónová hmota, ktorá prezentuje jednotlivé funkčné celky skôl posadených na socialno- spoločenskej platforme školy, levitujúce nad zeleňou Černej louky. Motívom dookola obiehajúcej atiky je vytvorená jednotnosť a jednoznačnosť celku.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Musilová, Petra ; Halfar, Jiri (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce bylo navrhnout soubor školských budov v Ostravě na Černé louce. Návrh měl vycházet a navazovat na vítězný projekt architektonické kanceláře Maxwan, která vyhrála urbanistickou soutěž na toto území. Pro svůj návrh jsem se rozhodla rozdělit funkce do 3 objemů – mateřské školy, základní školy s lyceem a sportovní haly. Mateřská škola je umístěna v parku, u řeky. Škola s lyceem sdílejí jednu budovu, která je zasazena v prstenci budov kolem černí louky. Parter školy je průchozí a veřejný. Proto byla škola umístěna v místě, kde se setkává nejvíce pěších tras. V Blízkosti školy je navržena sportovní hala. Ta je přístupná nejen pro školu, ale i pro veřejnost.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Lakomčíková, Žofia ; Havlíček, Tomáš (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Návrh územia Černej louky v Ostrave vychádza z územnej štúdie, do ktorej bol zapracovaný ideový urbanistický návrh z medzinárodnej súťaže od holandského štúdia Maxwan. Zmena urbanizmu je ovplyvnená zmenou podmienok, v ktorých sa momentálne mesto Ostrava nachádza. Pre pôvodne zamýšľaný kultúrny klaster je potrebné nájsť aj inú funkciu, ktorá tomuto miestu chýba a bolo by ju možné zrealizovať. Touto funkciou je rekreácia a šport, ktorý je nielen ideálne rozvíjať v blízkosti vodného toku a napojenia na Komenského sady, ale danej lokalite podobné zázemie chýba, čo je vzhľadom na rozrastajúcu sa obytnú štvrť veľké mínus. V mojom návrhu som chcela prepojiť kultúru a šport a umožniť miestu stály pohyb ľudí, aby neostalo len ideovým snom o pulzujúcom a živom mieste. Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť komplex škôl v okolí Černej Louky. Samotná škola je umiestnená mimo Klaster, ale v jeho tesnej blízkosti a v priamej náväznosti na exteriérové športoviská využívané školou, ale sprístupnené aj verejnosti. Samostatné provozné celky sú prepojené spoločnými priestormi a obkolesujú spoločný školský dvor s výhľadom na hrad a rieku. Jednoduchý raster tried je narušený stretávacími a športovými priestormi, ktoré sú pohľadovo vysunuté z pôdorysu, vytvárajú vyhliadkové body, ktoré spolu opticky komunikujú a ako bohato presvetlené miesta napomáhajú orientácií v priestore.
Moravsko-slezská filharmonie Ostrava, Černá louka
Smékal, Jan ; Rusín, Tomáš (oponent) ; Gürtler,, Ivan (vedoucí práce)
Objekt filharmonie se obrací do náměstí. Hmota je rozdělena na tři části.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dufková, Kateřina ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Zadáním mé diplomové práce bylo navrhnutí nového komplexu škol v Ostravě. Místo stavby je umístěno blízko historického centra vedle výstaviště Černá louka. Hlavní ideou bylo navržení pěti různých solitérů, které dohromady tvoří uzavřený blok s vnitroblokem, kde se nachází zahrada. Žáci základní školy se pak během hodin přírodovědy a pěstování budou o tuto zahradu starat a budou zde pěstovat různé rostliny, které pak studenti gymnázia budou během vyučování biologie chodit poznávat. Koplex je rozdělen podle funkcí do pěti různých objektů: mateřská škola, základní škola, gymnázium, jídelna+kuchyně a sportovní areál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.